Akcja sprzątania warszawskiego obszaru Natura 2000

14 kwietnia br. Dow Polska, we współpracy z Fundacją „Ja Wisła” oraz Michałem Książkiem, ornitologiem, poetą i specjalistą w dziedzinie leśnictwa, zorganizowała na terenie Warszawy akcję sprzątania terenu w pobliżu Mostu Siekierkowskiego. Wydarzenie jest częścią globalnej kampanii firmy Dow #PullingOurWeight, mającej na celu edukację na temat odpowiedzialnego zarządzania odpadami, a także zaangażowanie pracowników, klientów i lokalnych społeczności w rozwiązanie problemu zanieczyszczenia plastikiem

Sprzątanie warszawskiego obszaru Natura 2000, fot. Dow

W ramach akcji pracownicy Dow, ich rodziny oraz oficjalny dystrybutor, firma Resinex, zebrali się, aby posprzątać fragment warszawskiego odcinka Doliny Środkowej Wisły leżącej w obszarze Natura 2000. 25 uczestników miało okazję wysłuchać wniosków z działań prowadzonych przez fundację, poznać walory przyrodnicze i historię tego pięknego miejsca.

„Stało się już tradycją, że pracownicy Dow angażują się w edukację przyrodniczą i walkę z zanieczyszczeniem środowiska. Dzięki kampanii #PullingOurWeight nawiązaliśmy bliskie relacje z naszym partnerem, Fundacją Ja Wisła, której zespół zaimponował nam wyjątkową pasją do działania, wiedzą na temat Warszawy i okolicznej fauny i flory. Nasze działania w ramach #PullingOurWeight są także przykładem dla naszych dzieci. Chciałabym, aby każdy z nas wiedział, co może robić, aby minimalizować swój szkodliwy wpływ na ekosystem” – powiedziała Emilia Wasilewicz, dyrektor generalny Dow Polska, liderka regionu Centralnej Europy oraz dyrektor produktu w dziale Industrial Solutions na region Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Indii.

Lider projektu, Michał Łukawski, podkreślił również:

„Będąc zwolennikiem zrównoważonego rozwoju bardzo doceniam, że firma angażuje swoich pracowników i partnerów biznesowych w edukację i ochronę przyrody. Udział w tym wydarzeniu był dla mnie prawdziwą przyjemnością. Cieszę się, że dajemy przykład innym, jak chronić i cieszyć się przyrodą w najbliższym otoczeniu. Gorąco zapraszam do udziału w naszych kolejnych akcjach”.

#PullingOurWeight to coroczna kampania, w ramach której zespół Dow na całym świecie, wraz z partnerami, klientami, dostawcami, członkami rodziny i interesariuszami, uczestniczy w wydarzeniach związanych z akcjami sprzątania i edukacji, aby podnieść świadomość dotyczącą odpowiedzialnego zarządzania odpadami i zaangażowania ludzkości w rozwiązanie problemu zanieczyszczenia plastikiem. W ubiegłym roku firma Dow zorganizowała 195 akcji sprzątania w 32 krajach. 7 485 uczestników pomogło usunąć ze środowiska 175 773 kg odpadów, z czego 11,27% zostało poddanych recyklingowi.

Informacje o Dow

Firma Dow wykorzystuje globalny zasięg, integrację aktywów, skalę, innowacje, doskonałą znajomość branży materiałowej oraz wiodącą pozycję rynkową i zarządzanie oparte na społecznej i środowiskowej odpowiedzialności w celu osiągnięcia rentownego wzrostu i zrównoważonej przyszłości. Dow chce stać się najbardziej innowacyjną, zorientowaną na klienta, przyjazną i zrównoważoną firmą z branży materiałowej na świecie.

Źródło: Dow Polska