Dostosuj preferencje

Używamy plików cookie, aby pomóc Państwu w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie w każdej kategorii zgody.

Pliki cookie sklasyfikowane jako "Niezbędne" są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do zapewnienia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze włączone

Niezbędne pliki cookie są wymagane do włączenia podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Brak ciasteczek do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają w wykonywaniu określonych funkcji, takich jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak ciasteczek do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacji na temat wskaźników, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Brak ciasteczek do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.

Brak ciasteczek do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie wcześniej odwiedzanych stron oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowych.

Brak ciasteczek do wyświetlenia.

Warszawa Zachodnia – tunel dla podróżnych połączył Ochotę i Wolę

Pasażerowie zyskują dogodne dojście do pociągów, a mieszkańcy nowe połączenie pomiędzy Wolą a Ochotą. Na Warszawie Zachodniej wykonawca przebił ścianę w tunelu pod stacją i połączył się z wybudowaną częścią obiektu. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ

Warszawa Zachodnia w budowie, fot. Paweł Mieszkowski, PLK S.A.

Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przebił ścianę w tunelu i tym samym połączył Wolę z Ochotą. Pasażerowie zyskają nowe, poszerzone dojście do wszystkich peronów. Przebudowany obiekt będzie także ułatwieniem dla mieszkańców, którzy sprawniej będą przemieszczali się między dwiema warszawskimi dzielnicami. Nowe przejście podziemne będzie szersze i dłuższe, dzięki czemu będzie w nim miejsce na lokale usługowe, gastronomiczne, kasy i poczekalnie.

Budowane są perony 1, 2 i 3, a nad nimi zadaszenie. Od czerwcowej korekty rozkładu jazdy podróżni będą mogli skorzystać już ze wszystkich peronów. Gotowa jest konstrukcja nowego budynku dworca od strony ulicy Tunelowej. W środku prowadzone są prace wykończeniowe.

W obrębie stacji układane są nowe tory i elementy sieci trakcyjnej. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ten docelowo będzie prowadzony z lokalnego centrum sterowania zlokalizowanego w nowym budynku stacji.

W ramach prac sukcesywnie sprawdzane są zainstalowane na stacji systemy bezpieczeństwa.

Na zmodernizowanych peronach 4-8 działają windy. Przed Wielkanocą planowane jest uruchomienie windy technicznej od strony Alei Jerozolimskich, co będzie ułatwieniem dla pasażerów z ciężkim bagażem, wózkami dziecięcymi i osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży

Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto. Zakończenie układania torów i przebudowy peronów przewidziano w połowie 2024 r. Harmonogram zakończenia inwestycji i fazowanie prac zostały uzgodnione z wykonawcą i przewoźnikami.

Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP PLK S.A.