Od czwartku, 4 lipca mieszkańcy Warszawy bezpieczniej docierają do Rezerwatu Przyrody Olszynka Grochowska. Udostępniono dwa przejścia w poziomie szyn, które połączyły dzielnice Praga Południe z Rembertowem. Na tej samej trasie między Warszawą Wschodnią a Otwockiem otwarto dwa przejścia pod torami, a na czterech kolejnych prowadzone są prace wykończeniowe
W odpowiedzi na apele mieszkańców warszawskich dzielnic Pragi Południe i Rembertowa, zbudowano bezpieczne przejścia przez tory, które prowadzą do pieszego szlaku w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Przejścia zabezpieczono rogatkami i sygnalizacją świetlno-dźwiękową. Zamontowano oświetlenie i zbudowano chodniki.
Przejścia powstały na linii kolejowych nr 7 (Warszawa – Lublin) na wysokości ul. Podolskiej na warszawskim Grochowie oraz 506 na wysokości ul. Podhalańskiej na os. Kawęczy-Wygoda.
To nie koniec naszych prac związanych z bezpieczeństwem na modernizowanej za ponad 422 mln zł netto linii między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer.
9 czerwca udostępniono podróżnym dwa przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek. Jedno z nich znajduje się na ul. Korkowej i prowadzi do pobliskich osiedli mieszkaniowych, drugie jest bezpośrednio połączone z peronem na wysokości ul. Goździków. Oba tunele wyposażono w schody i pochylnie.
W ramach prac na linii kolejowej w tej części stolicy powstały jeszcze cztery takie bezpieczne przejścia (w tym jedno przebudowane). Obecnie trwają prace wykończeniowe w obiektach przy ul. Tomasza Edisona, ul. Jana Skrzyneckiego (pod wiaduktem na ul. Płowieckiej), na stacji Warszawa Wawer oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna.
Przy przystanku Warszawa Olszynka Grochowska na ul. Chłopickiego trwa budowa nowej kładki nad torami, która będzie wyposażona w schody i windy. Na wszystkich peronach prowadzone są prace związane z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Zakończenie prac planowane jest w III kw. 2024 r.
W ramach tej samej inwestycji od grudnia 2023 r. pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, tuż za szpitalem na ul. Szaserów, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz na stacji Warszawa Wawer.
Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer rozdzielono ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego dzięki dobudowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek do Warszawa Wawer.
Źródło: PLK PKP SA